Dersin Adı | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 501 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı hukuk yüksek lisans öğrencilerine bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini ve araçlarını tanıtmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste hukukta genel olarak bilimsel araştırmanın nasıl sürdürüleceği, bu süreçte bilimsel araştırmanın nasıl yazıya döküleceği üzerine odaklanılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve izlencenin açıklanması | - |
2 | Bilimsel Araştırmanın Amacı ve Hukuk Alanında Araştırma Türleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 13-22. |
3 | Ne Hakkında Yazacağını Bulma-İddia ve Buyurgan İddiaları Daha Güçlü Kılma | Odman Boztosun/Kaya, s. 26-39; Volokh, s. 39-80. |
4 | Yazma Stratejisi | Odman Boztosun/Kaya, s. 40-63; Volokh, s. 81-140. |
5 | İlk Taslağı Bitirme ve Gözden Geçirme | Odman Boztosun/Kaya, s. 57-68,95-105; Volokh, s. 141-168. |
6 | Pusuda Bekleyen Sorunlar | Volokh, s. 169-200. |
7 | Kanıtları Düzgün Kullanma | Volokh, s. 201-265. |
8 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 18-145. Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 18-145. |
9 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 146-340. |
10 | Atıf ve Alıntı Usulleri | Odman Boztosun/Kaya, s. 69-95; Gözler, s. 341-536. |
11 | Etiğe Uygunluk | Odman Boztosun/Kaya, s. 106-115; Volokh, s. 425-435. |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Eugene Volokh; Akademik Metinler Nasıl Yazılır?-Hukukçular İçin Rehber, Çev. Ertuğrul Uzun, Tekin Yayınevi, 4. Baskı, 2021. ISBN: 9789944612609. Ayşe Odman Boztosun-Oğuzhan Kaya; Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayınları, 2. Bası, 2022. ISBN: 9789750281907. Kemal Gözler; Alıntı ve Atıf Usullerine Giriş, Seçkin Yayınları, 2023, ISBN: 9786256460379. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Umberto Eco; Tez Nasıl Yazılır?, Can Yayınları, 10. Baskı, 2023, ISBN: 9789750736452. Burçak Yıldız; “Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken-Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilecek Bazı Hususlar Hakkında”, Ankara Barosu Dergisi, Yıl:78, Sayı:2020/4, s. 157-216. Kemal Gözler; “Kamu Hukuku Ve Özel Hukuk Yüksek Lisans Programlarında ‘Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ve Etik’ Dersi Yerine ‘Bilimsel Yazma Ve Atıf Usûlleri’ Dersi Konulmalıdır?”, https://www.anayasa.gen.tr/aau-yuksek-lisans.htm Kemal Gözler; “Hukuk Fakültelerinde Bilimsel Yazma, Alıntı Ve Atıf Usûlleri Dersine Neden İhtiyaç Vardır?”, https://anayasa.gen.tr/aau-lisans.htm Ertuğrul Uzun; “Bir Hukuk Makalesi Ne İçin Yazılır?” https://www.ertugruluzun.com/detay/hukuk-egitimi/bir-hukuk-makalesi-ne-icin-yazilir |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 70 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 105 | |
Toplam | 223 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Özel hukuk alanında analitik düşünerek olayları hukuki kurallar temelinde yorumlama yeteneğini pekiştirmek. | X | ||||
2 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi. | X | ||||
3 | Özel hukuk alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek. | X | ||||
4 | Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorunların analizinde kullanabilmek. | X | ||||
5 | Hukuki kavram, kurum ve yöntemler arasında bağlantı kurarak eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmek. | X | ||||
6 | Özel hukuk ve alt disiplinleriyle ilgili alanlarda sahip olunacak uzmanlık derecesindeki bilgi ve donanımı etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | X | ||||
7 | Başta yargı organları önüne gelen uyuşmazlıklara ilişkin olanlar olmak üzere hukuksal sorunları çözebilmek. | X | ||||
8 | Etkin iletişim becerilerine sahip olabilmek. | X | ||||
9 | Bilgilerin işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | X | ||||
10 | Özel hukuk alanında ve alt disiplinleriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest